poniedziałek, 7 marca 2016

Warto inwestować w sponsoring sportowy!



Według badania „Sponsoring Monitoring” realizowanego przez ARC Rynek i Opinia, co czwarty Polak przyznaje, że fakt, iż dana firma jest aktywna na rynku sportowym, może skłonić go do zakupu produktu czy usługi tej firmy.

Z badania wynika, że sponsoring sportowy najlepiej działa na grupę wiekową pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Aczkolwiek nie małym zaskoczeniem jest wysoki, bo aż 31% wynik grupy wiekowej pomiędzy 60 a 64 rokiem życia.



Oczywiście jak można było się spodziewać firmy inwestujące w sponsoring sportowy dużo bardziej przyciągają do siebie mężczyzn (34%). Chociaż kobiety równie chętnie sięgają po marki związane ze sportem.


Natomiast jeśli chodzi o dyscypliny sportowe, to ponownie najbardziej rozpoznawali są sponsorzy związani z piłką nożną. Niemal połowa respondentów twierdzi, że wie, jakie firmy sponsorują imprezy i wydarzenia sportowe związane z piłką nożną (49%). Czołową firmą w tej kategorii od lat jest T-Mobile. Bardzo wysoki wynik zanotowały także firmy angażujące swoje środki finansowe w siatkówkę. Kolejny raz prym w tej kategorii wiedzie Plus, który od kilku lat jest oficjalnym sponsorem Polskiej Reprezentacji oraz ekstraklasy siatkarzy (Plusliga).




Niestety koszykówka wiąż mocno odstaje na tle innych dyscyplin. W 2015 roku dużo większą popularnością cieszyły się takie dyscypliny sportowe jak: skoki narciarskie, siatkówka, piłka nożna, piłka ręczna, lekkoatletyka czy narciarstwo biegowe. Z drugiej strony jednak wyniki tego badania pokazują, że potencjał tego sportu w Polsce nadal nie jest wykorzystany w 100% i nie jest jeszcze za późno, by to zmienić na korzyść koszykówki.



Najaktywniejsi sponsorzy w poszczególnych branżach:

Banki: PKO Bank Polski (33%), ING Bank Śląski (26%), Pekao SA (a20%)
Ubezpieczenia: PZU (57%), ING (30%), Allianz (23%)
Branża motoryzacyjna: Orlen (63%), Grupa Lotos (44%), Shell (29%)
Branża telekomunikacyjna: Orange (58%), T-Mobile (54%), Plus (47%)
Branża napojów bezalkoholowych: Coca Cola (63%), Red Bull (58%), Pepsi (45%)
Branża piwowarska: Tyskie (46%), Heineken (40%), Żywiec (40%)
Branża energetyczna: Tauron (50%), PGE (40%), PGNiG (47%)
Branża odzieżowa: Adidas (69%), Nike (59%), Reebok (46%)

O badaniu

Sponsoring monitor” to badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze. Realizowane jest przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat i pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach.

W 2015 r. zastosowano miks metod ilościowych: wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – ePanel.pl.
Zrealizowanych zostało 1520 wywiadów CATI oraz 3756 wywiadów CAWI.


Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski według płci, wieku, województwa, wykształcenia oraz wielkości miejscowości zamieszkania.


Żródło: ARC Rynek i Opinia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz